Marvel’s Avengers – Zagłada Inhumans

Recenzja

Marvel stworzył jedno z najlepszych uniwersów filmowych na świecie. Dlaczego do tej pory nie próbowali swoich sił w innych gałęziach rozrywki? Niestety przeciwnie do Spider-mana sprzed dwóch lat, tutaj nie wszystko się udało. Gracze liczyli na świetnych przeciwników, fabułę oraz mechanikę już od pierwszej zapowiedzi gry, czy oczekiwania się spełniły? Niestety wiele graczy zniechęciło się do tytułu po ogłoszeniu przez Square Enix, że będzie to gra usługa.

Fabuła

W grze wcielamy się głównie w mało znaną i dosyć świeżą bohaterkę w uniwersum. Kamala Khan pseudonim Ms. Marvel to nastoletnia dziewczyna, która w wyniku wydarzeń z początku gry została Inhumanem. Odkrywa ona spisek i próbuje ponownie zjednoczyć Avengersów, którzy zostali wyjęci spod prawa w związku z wrobieniem ich w zniszczenie San Francisco. W trakcie kampanii odblokowujemy kolejnych Avengersów, a w większości misji wybór bohatera jest dowolny. Podczas gry walczymy z zastępami przeciwników, głównie syntoidów A.I.M. Niestety zapowiadane przez twórców walki z bossami, którzy nie są popularni w MCU nie wyszło. Podczas kilkunastu walk tylko w trzech z nich walczymy z kimś ważnym w marvelu, reszta walk jest z jakimiś ogromnymi robotami sterowanymi przez głównego antagonistę gry czyli M.O.D.O.Ka. Walki przez to są bardzo monotonne a walczenie z tym samym bossem w innym przebraniu po raz piąty nie wywiera dobrego wrażenia.

Jednak kampania jest tylko solidnym wstępem do rozgrywki i gry, która ma być żywa przez lata, w trakcie kampanii możemy postać rozwinąć do poziomu mocy około 20, gdy maksymalną wartością jest 50.

Rozgrywka

Jak twórcom udało się stworzyć sześć grywalnych postaci, z których każdą gra się inaczej. Najlepiej grało mi się Iron Manem i Hulkiem i to właśnie ich mam najbardziej rozwiniętych. System walki jest nastawiony na grindowanie oraz walki z falami przeciwników, prawie każda umiejętność bohaterów jest atakiem obszarowym. Po zakończeniu kampanii możemy wykonywać misje codzienne, które bierzemy od agentów różnych organizacji np. Shield. Przez nasze ręce przewala się tona ekwipunku, którym musimy zarządzać. Warto zaznaczyć, że elementy ekwipunku nie zmieniają wyglądu naszego bohatera, ten jest odgórnie narzucony przez wybrany strój. Przedmioty możemy ulepszać, zaś one podnoszą nasze statystyki np. współczynnik bohaterstwa.

Jako gra-usługa Marvel’s Avengers ma sklep z mikropłatnościami, przez który możemy kupić różne przedmioty kosmetyczne. Mikropłatności nie są nachalne i w sumie przez większą część gry nie wiedziałem o ich istnieniu.

Świat i wykonanie gry

Gra toczy się na całym świecie, jednak lokacje są bardzo powtarzalne. Lokacja pustynna jest praktycznie taka sama przez większość gry, to samo tyczy się tundry, w której przychodzi nam walczyć. Nie byłoby to problemem gdyby produkcja została dobrze zoptymalizowana, niestety tak nie jest. W wersji na PS4 spadki klatek były częste i powszechne, regularnie gra się zacinała. Inne błędy gry to między innymi: brak dźwięku w przerywnikach filmowych, angielski dubbing odpalający się w polskiej wersji językowej, przeciwnicy zaklinowani w różnych miejscach przez, których nie można ukończyć misji. Niestety z tego co przeczytałem optymalizacja leży na wszystkich platformach. Jedynym fragmentem gry, z którym nie miałem problemów z optymalizacją była ostatnia misja czyli najbardziej wymagająca dla sprzętu ponieważ walczymy tam bez przerwy w całkiem zniszczonym San Francisco. Jeżeli twórcy mogli zoptymalizować tę sekwencję, to dlaczego nie zoptymalizowali całej gry?

Podsumowanie

Czy warto wydać na to 250 zł? Tak, jeżeli jesteście fanami komiksów lecz radziłbym poczekać na kilka aktualizacji i sprawdzać czy sytuacja się poprawiła. Tytuł ten ukaże się również na konsolach 9 generacji, na których ma działać w 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 4K. Trudno jest mi zrozumieć dlaczego gra została wypuszczona niedokończona ale podejrzewam, że to bardziej wina wydawcy niż twórców gry. Tytuł ten byłby naprawdę świetny i chętnie pozostałbym z nim na dłużej gdyby nie te problemy.

Dziękuję bardzo za udostępnienie kopii gry do recenzji firmie Cenega.

Loading

Translate »