Japońska manufaktura audio S’NEXT (prezes Mitsuru Hosoo) zdecydowała się wypuścić na
rynek nowy produkt – słuchawki douszne o nazwach B1, B2 i B3 (seria B).
Data: koniec lipca 2019.
Seria B to nowy produkt opracowany przez inżynierów na podstawie wyników najnowszych
badań. Koncepcja oraz cena serii oparata jest nie na jakości lecz na stopniu rozwoju
badawczego. Cyfry przy nazwie odzwierciedlają więc kolejność zaawansowania
poznawczo-badawczego.
Projekt dźwiękowy serii B czerpie z powiązań pomiędzy przestrzenią muzyczną,
dynamiką zakresu częstotliwości, samą budową techniczną słuchawek.
Zakwalifikowaliśmy powstawanie dźwięku podczas nagrywania do 2 aspektów:
przestrzeni muzycznej i dynamiki zakresu częstotliwości.
Pierwszy aspekt odnosi się do postrzegania przestrzeni. Przy wykonywaniu muzykiklasycznej oraz jazzowej ogromne znaczenie mają kwestie takie jak przestrzenność, czyli
znaczenie odległości, szerokości oraz pogłosu. Podczas gdy w muzyce rockowej i pop
oraz ostatnio także w podkładach do filmów animowanych przestrzeń nie jest zbyt
akcentowana. Istotne znaczenią mają tutaj raczej klarowność (rozdzielczość), która
wynosi na pierwszy plan instrumenty i wokale. Drugi aspekt odnosi się do dynamiki zakresu częstotliwości, innymi słowy zmian natężenia dźwięku w czasie. Jeśli mamy
szeroki zakres częstotliwości, naturalnym staje się możliwość zmiany natężenia dźwięku
tak aby uzyskać bardziej dynamiczną ekspresję muzyczną. Są jednak gatunki muzyki,
które wymagają wąskiego zakresu częstotliwości podczas nagrywania, tak aby wydobyć
na pierwszy plan instrumenty i wokale.
Różnica pomiędzy tymi dwoma aspektami odnosi się nie do tego, który z nich jest
nadrzędny lecz raczej do różnic w jaki sposób muzyka jest skomponowana i jakie są jej
potrzeby (co potrzebuje wrazić). Jeśli chodzi o muzykę klasyczną, szczególnie
orkiestralną, bardzo istotny jest układ przestrzenny instrumentów. Instrumenty
smyczkowe znajdują się najbliżej widowni, dopiero za nimi widzimy instrumenty dęte i
perkusję. Jeśli nie zostanie zachowany ten porządek nastąpi dezintegracja. Z tego też
powodu zdecydowana wyrazistość dźwięków, która pozwala instrumentom się wyróżnić
nie jest tu porządanym zjawiskiem.
Przeciwnie w przypadku muzyki rockowej i muzyki pop, przestrzeń nie jest konieczna,
ważniejsze jest podkreślenie klarowności (rozdzielczości) niż przestrzeni.
Wyżej wymienione założenia są niesamowicie istotne w szczególności przy odsłuchach
na słuchawkach i dlatego stało się dla nas oczywiste, iż wprowadzenie odpowiednio
uformowanch krzywizn w budowie technicznej oraz przemyślne zaprojektowanego
przetwornika, przyniesie o wielewiększą radość ze słuchania.
Model B1 zaprojektowany jest ze szczególnym podkreśleniem bliskości dźwięków. W
muzyce reprezentowanej przez muzykę do filmów animowanych nagrywanie uwidacznia
bliskość dźwięków. Tak jak w przypadku tych nagrań, słuchawki B1 zostały
zaprojektowane aby osiągnąć odtworzenie dokładnie takiego brzmienia, jakie zostało
zaplanowane przez twórców.
Model B2 w szczególności pasuje do bogatych przestrzennie nagarań. Bądzie
odpowiedni do nagrań klasycznych, które charakteryzują się sporą przewagą pogłosów I
wybrzmień sali koncertowej lub nagrań “na żywo” gdzie wyraźnie zaznaczone będzie
odczuwania dźwięków na żywo. Co więcej słuchawki B2 wyposażone są w końcówkę
MMCX, która daje możliwość łatwej wymiany przewodu w razie jego uszkodzenia.
Model B3 został zaprojektowany ze specjalnym uwzględnieniem klarowności I wyrazistści.
Jest dedykowany tym, którzy chcą mieć przedstawione delikatnie dźwięki każdego
instrumentu nawet z nagrań na żywo oraz delektować się silnymi wokalami z filmów
animowanych oraz EDM. Słuchawki wyposażone są w standardowy przewód posrebrzany
oraz końcówkę MMCX, który umożliwia łatwą wymianę przewodu.
Poczucie dopasowania w słuchawkach dokanałowych jest zdeterminowane przez obecność
lub brak nacisku. Od nowa przeanalizowalizowano dogłębnie zagadnienie dopasowania ze
względu na poczucie nacisku i zwróciliśmy uwagę jak istotne są punkty, w których styka się obudowa z uchem. Firma wyróżniła trzy komfortowe miejsca, 2 obejmujące, 1 podtrzymujące
aby słuchawki nie wypadały. Podobnie jak w statywie, który na trzech nogach jest w stanie
zapewnić odpowiednie podtrzymywanie każdej obudowy.
Skrawek
zabezpiecza obudowę w bardzo delikatny sposób, tak że nie czujemy nawet momentu
aplikacji słuchawek do ucha, małżowina uszna wspiera obudowę taka by nie wypadła.
Poprzez poprzedzone badaniami wyraźne zdefiniowanie punktów styku obudowy z uchem,
gwarantujemy duży komfort dla każdego odbiorcy z wyeliminowaniem zbędnego nacisku.
Cena będzie wynosiła około 2099 zł.