Rynek rowerów elektrycznych rośnie w szybkim tempie, oferując coraz to nowsze i bardziej zaawansowane modele. Hitway BK6S to składany rower elektryczny, który wyróżnia się oponami typu Fat Tyre, solidnym wykonaniem oraz wszechstronnością. Czy jednak spełnia oczekiwania użytkowników, którzy szukają wygodnego środka transportu zarówno na miejskie trasy, jak i na bardziej wymagające tereny? Postanowiłem przetestować czarną wersję tego modelu i podzielić się swoimi wrażeniami.
Spis treści
- Specyfikacja HITWAY BK6S
- Pierwsze wrażenie
- Design i jakość wykonania
- Komfort jazdy – amortyzacja i wygodne siodełko
- Fat Tyre 20” – stabilność na każdym terenie
- Manetka i prędkość
- Silnik i bateria – wystarczająca moc do codziennej jazdy
- Wyświetlacz i trzy tryby jazdy – elastyczność w każdym terenie
- Bezpieczeństwo – solidne hamulce i oświetlenie
- HITWAY BK6S – czy naprawdę warto?
- Zalety i wady HITWAY BK6S
Specyfikacja HITWAY BK6S
Materiał ramy | Stop aluminium |
Wymiary po złożeniu | 930 × 500 × 720 mm |
Wymiary po rozłożeniu | 1770 × 530 × 1200 mm |
Odległość pedałów od podłoża | 120 mm |
Rozmiar kół | 20 cali |
Wymiary opakowania | 965 × 380 × 810 mm |
Wysokość siedziska od podłoża | 78 cm |
Wzrost użytkownika | ≥160 cm |
Waga brutto (z opakowaniem) | 30,9 kg (68,1 lbs) |
Waga netto (bez opakowania) | 26,6 kg (58,6 lbs) |
Maksymalne obciążenie | 120 kg (264 lbs) |
Obciążenie tylnej półki | Mniej niż 15 kg |
Prędkość maksymalna | 25 km/h (15,5 mph) |
Zasięg | 35-90 km (w zależności od stylu jazdy i obciążenia) |
Zużycie energii | 1,08 kWh/100 km |
Maksymalny kąt nachylenia | 25 stopni |
Zakres temperatur pracy | -10°C ~ 45°C |
Stopień wodoodporności | IP54 (ochrona przed kurzem i zachlapaniem) |
Pojemność baterii | 11,2 Ah |
Napięcie baterii | 36V |
Tryb napędu silnika | Wspomaganie elektryczne (Manpower Assist) |
Prędkość obrotowa silnika | 400 ± 10 obrotów na minutę |
Napięcie znamionowe silnika | 36V |
Moc znamionowa silnika | 250W |
Napięcie ładowania | DC 54,6V |
Napięcie wejściowe | AC 100-240V |
Czas ładowania | 4-5 godzin |
@retest.com.pl Składany rower elektryczny typu Fat Bike o mocy 250W, czyli w pełni legalny w Polsce – HITWAY BK6S ? HITWAY Electric Bike ? Zachęcamy do przeczytania recenzji ? https://retest.com.pl/recenzje/recenzja-elektrycznego-roweru-skladanego-hitway-bk6s/ #retest #retestdlaciebie #hitway #bk6s #rowerelektryczny
Pierwsze wrażenie
Hitway BK6S przychodzi niemal w pełni złożony, co znacznie ułatwia proces montażu. Wszystko, co musimy zrobić, to zamontować siodełko, ustawić kierownicę, przykręcić pedały oraz umieścić odblaski na kołach. Jest to proces prosty i szybki, który nie wymaga specjalistycznych umiejętności. Dodatkowo w zestawie otrzymujemy wielofunkcyjny multi-tool przydatny do skręcania roweru oraz wykonywania drobnych napraw, pompkę do kół i podstawowe zapięcie rowerowe. Te akcesoria sprawiają, że od razu po rozpakowaniu możemy zacząć korzystać z roweru.
Design i jakość wykonania
Gdy wyjąłem rower z kartonu, natychmiast przykuła moją uwagę jego solidna konstrukcja. Aluminiowa rama jest nie tylko lekka, ale sprawia wrażenie bardzo wytrzymałej. Wersja w kolorze czarnym wygląda nowocześnie i elegancko, co z pewnością przypadnie do gustu osobom ceniącym sobie estetykę. Rower waży 26,6 kg, co może nie jest najlżejszą opcją na rynku, ale biorąc pod uwagę jego wyposażenie i możliwości, jest to w pełni zrozumiałe.
Składana konstrukcja to kolejny duży atut, który od razu doceniłem. BK6S można złożyć w zaledwie kilka sekund, co sprawia, że jego transport jest bezproblemowy. Jeśli mieszkasz w bloku, masz ograniczoną przestrzeń w mieszkaniu lub często podróżujesz z rowerem, ta funkcja okaże się bardzo przydatna.
Komfort jazdy – amortyzacja i wygodne siodełko
Rower został wyposażony w system amortyzacji, który działa bardzo dobrze. Przedni amortyzator w połączeniu z amortyzacją pod siodełkiem sprawia, że jazda po nierównościach jest o wiele bardziej komfortowa. Dodatkowo opony o dużej objętości również działają jak dodatkowy amortyzator, co jest szczególnie odczuwalne na wyboistych ścieżkach.
Siodełko z otworem drenażowym okazało się wygodne nawet podczas dłuższych przejażdżek. Jest dobrze wyprofilowane, co zmniejsza nacisk na dolną część pleców. Ponadto otwór w siodełku zapewnia wentylację, co jest szczególnie ważne podczas gorących dni. Co ciekawe producent zamiast standardowego bagażnika zastosował dodatkowe tylne miękkie i bardzo wygodne siedzisko – to sprawia, że przynajmniej w teorii możemy kogoś tam podwieźć 😉 .
Fat Tyre 20” – stabilność na każdym terenie
Jedną z najbardziej charakterystycznych cech tego roweru są jego opony. Grube opony tyou Fat o rozmiarze 20×3” mają zwiększoną szerokość, co daje doskonałą przyczepność na zróżnicowanym terenie. Nieważne, czy jeździsz po asfaltowych drogach, ścieżkach rowerowych, piasku, czy śniegu – rower zapewnia stabilną i komfortową jazdę. Opony są odporne na przebicia i zużycie, co dodatkowo podnosi ich praktyczność. W czasie testów miałem okazję przetestować je na różnych nawierzchniach, w tym w błocie i na piasku, i za każdym razem czułem się pewnie za kierownicą.
Manetka i prędkość
Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, elektryczne rowery, aby mogły być legalnie użytkowane na drogach publicznych bez rejestracji, muszą spełniać kilka warunków. Przede wszystkim, prędkość maksymalna roweru elektrycznego nie może przekraczać 25 km/h, a moc silnika nie może być większa niż 250W. Dlatego Hitway BK6S osiąga maksymalną prędkość 25 km/h, a jego silnik ma moc 250W, co czyni go w pełni zgodnym z przepisami. Rower nie jest wyposażony w manetkę, czyli możliwość sterowania prędkością za pomocą dłoni, co wynika bezpośrednio z ograniczeń prawnych – manetka jest traktowana jako element mogący sprawić, że rower staje się bardziej podobny do skutera, co wymagałoby dodatkowej rejestracji i ubezpieczenia. Dla osób preferujących jazdę z manetką, producent oferuje jej zakup jako opcjonalny akcesorium.
Silnik i bateria – wystarczająca moc do codziennej jazdy
Pomijając kwestie prawne i fakt, że na rynku są dostępne modele z silnikami o większej mocy, to do codziennego użytkowania, a zwłaszcza w warunkach miejskich, moc BK6S okazała się wystarczająca. Przy wzniesieniach do 25 stopni rower radzi sobie bez problemu, co jest zasługą dobrego połączenia silnika z systemem wspomagania.
Bateria o pojemności 11,2 Ah zasługuje na pochwałę. Jej umiejscowienie w ramie roweru sprawia, że rower wygląda bardziej elegancko i zgrabnie. Co ważne, baterię można łatwo wyjąć i naładować w domu. W moich testach bateria pozwalała na przejechanie około 75 km w trybie wspomagania, co jest zgodne z deklaracjami producenta. Z kolei w trybie czysto elektrycznym rower był w stanie pokonać około 35 km na jednym ładowaniu. Pełne naładowanie baterii trwa około 5 godzin.
Wyświetlacz i trzy tryby jazdy – elastyczność w każdym terenie
Hitway BK6S oferuje trzy tryby jazdy: manualny, wspomagany oraz elektryczny. Osobiście najczęściej korzystałem z trybu wspomagania, który pozwala na dłuższą jazdę bez większego zmęczenia. Tryb manualny, dzięki 7-biegowej przekładni Shimano, sprawdzał się świetnie na płaskich drogach i podczas jazdy w terenie. Biegi zmieniają się płynnie, co umożliwia dopasowanie tempa jazdy do warunków na drodze. Tryb elektryczny, dostępny po zakupie dodatkowej manetki, oferuje czysto elektryczne doznania, jednak trzeba pamiętać, że w wersji standardowej rower nie jest wyposażony w ten dodatek.
Wspomniane tryby jazdy zmieniamy z poziomu wyświetlacza LCD znajdującego się na kierownicy. Wyświetlacz prosty, ale czytelny, dostarczający najważniejszych informacji.
Bezpieczeństwo – solidne hamulce i oświetlenie
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Hitway BK6S jest wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe, które sprawdziły się zarówno w warunkach miejskich, jak i w terenie. Hamulce reagują błyskawicznie, zapewniając pełną kontrolę nad rowerem. Dodatkowo, elektroniczny hamulec zwiększa bezpieczeństwo podczas nagłego zatrzymania.
Rower posiada również oświetlenie LED, które świetnie sprawdza się po zmroku. Przednie światło oświetla drogę wystarczająco dobrze, aby bezpiecznie poruszać się w ciemności, a tylne światła pozycyjne oraz reflektory zwiększają widoczność dla innych uczestników ruchu. Światła włączamy po przetrzymaniu przycisku + na wyświetlaczu.
HITWAY BK6S – czy naprawdę warto?
Hitway BK6S to solidny i wszechstronny rower elektryczny, który łączy wygodę użytkowania z dobrymi osiągami. Składana konstrukcja, długi zasięg i komfort jazdy sprawiają, że jest to model godny uwagi, zarówno dla osób mieszkających w mieście, jak i tych, którzy szukają roweru na dalsze, bardziej zróżnicowane trasy. Cena regularna wynosząca €1099,99 mogłaby wydawać się dość wysoka, ale aktualna promocja, która obniża cenę do €799,99, znacząco poprawia opłacalność tego zakupu.
W tej cenie rower wyróżnia się na tle konkurencji, zwłaszcza że rower jest dostarczany z magazynu w Europie w ciągu 3 do 7 dni roboczych, co minimalizuje czas oczekiwania na dostawę i eliminuje problemy z cłem czy długim czasem wysyłki. Biorąc pod uwagę oferowane funkcje, wygodę użytkowania, dołączone akcesoria oraz solidną konstrukcję, cena €799,99 jest atrakcyjna w stosunku do jakości i możliwości tego modelu.
Jest to opłacalny wybór dla tych, którzy szukają roweru elektrycznego z dobrymi osiągami, a także prostym montażem, co sprawia, że Hitway BK6S może być ciekawą propozycją dla szerokiego grona odbiorców.
Zalety i wady HITWAY BK6S
Plusy | Minusy |
Składana konstrukcja – idealna do transportu i przechowywania | Brak manetki w zestawie (możliwość dokupienia) |
Wytrzymałe, szerokie opony odporne na przebicia | Prędkość maksymalna ograniczona do 25 km/h zgodnie z przepisami prawa |
Długi zasięg na jednym ładowaniu (do 85 km w trybie wspomagania) | Brak możliwości personalizacji wyświetlacza |
Mocny silnik, radzący sobie z podjazdami do 25 stopni | |
Komfort jazdy dzięki amortyzacji i szerokim oponom | |
Prosty montaż z akcesoriami, które ułatwiają pierwsze kroki z rowerem | |
Czytelny wyświetlacz LCD z informacjami o parametrach jazdy |