Test ENGWE EP-2 Pro – Czy ten bestsellerowy e-fatbike naprawdę spełnia oczekiwania?

Fat bike ENGWE EP-2 Pro


Rower elektryczny ENGWE EP-2 Pro zdobywa popularność wśród miłośników nowoczesnych e-rowerów, łącząc kompaktowy design, mocny silnik i wszechstronność jazdy po każdym terenie. Jego charakterystyczne, grube opony i składana konstrukcja to cechy, które przyciągają uwagę i budzą zainteresowanie użytkowników ceniących wygodę oraz mobilność. W tej recenzji przeanalizujemy, jak ENGWE EP-2 Pro radzi sobie w codziennym użytkowaniu i czy warto zainwestować w ten model.

SPECYFIKACJA ENGWE EP-2 PRO

Silnik

750W bezszczotkowy
Prędkość maksymalna45 km/h
HamulceMechaniczne tarczowe 160 mm (przód i tył)
Moment obrotowy80 Nm
Opony20 x 4.0 (grube opony typu fatbike)
BateriaWewnętrzna litowo-jonowa 48V 13Ah (wyjmowana)
Zasięg40 km (tryb elektryczny), 120 km (tryb PAS)
Czas ładowaniaOkoło 6,5 godziny
Maksymalny kąt podjazdu30°
System zmiany biegówSHIMANO, 7 biegów
WyświetlaczLCD
Waga roweru30 kg (66 lbs)

Pierwsze wrażenie i zawartość kartonu

ENGWE EP-2 Pro dociera do klienta starannie zapakowany w dużym kartonie, zabezpieczony piankowymi podkładkami i opaskami zaciskowymi, które chronią go przed uszkodzeniami w transporcie. Po otwarciu opakowania można od razu zauważyć solidne wykonanie ramy oraz elementów składających się na rower. W zestawie znajdują się:

– Para pedałów,
– Ładowarka 54,6V 2A,
– Zestaw narzędzi,
– Para kluczy do zamka baterii,
– Instrukcja obsługi.

Rower jest wstępnie zmontowany – siodło, reflektor LED oraz tylne światło hamowania są już na swoich miejscach. Niestety, producent nie dodał do zestawu takich akcesoriów, jak uchwyt na telefon czy pompka powietrza, które bywają przydatne podczas dłuższych tras. Mimo to ENGWE EP-2 Pro jest praktycznie gotowy do jazdy po wyjęciu z pudełka i minimalnym montażu.

Montaż i składanie – Praktyczność na co dzień

Rower został zaprojektowany z myślą o użytkownikach poszukujących wygodnych rozwiązań. Aby przygotować go do jazdy, wystarczy zamontować pedały i wyprostować kierownicę, która jest blokowana solidną zapadką. ENGWE EP-2 Pro można złożyć do kompaktowych rozmiarów (81 x 38 x 76 cm), co ułatwia jego przechowywanie, a nawet transport w bagażniku samochodu. Proces składania i rozkładania jest szybki – wystarczy kilka ruchów, by przekształcić rower w wygodny sprzęt do przenoszenia lub przechowywania.

Rower w rozłożonej pozycji ma wymiary 167 x 53 x 118 cm, co czyni go niemal tak dużym, jak standardowy rower. Dzięki uchwytowi na ramie użytkownik może łatwo podnieść rower w stanie złożonym, co sprawia, że nawet cięższy e-rower, jakim jest ENGWE EP-2 Pro, nie nastręcza trudności przy przenoszeniu. Warto zaznaczyć, że rower nie ma dodatkowego zamka utrzymującego go w pozycji złożonej, co jest pewnym minusem podczas przenoszenia.

Estetyka i jakość wykonania – Detale, które robią różnicę

ENGWE EP-2 Pro już na pierwszy rzut oka prezentuje się solidnie. Wykończenie ramy jest dobrej jakości, choć można dostrzec drobne niedociągnięcia, jak lekko widoczne szwy spawalnicze. Zastosowane materiały sprawiają wrażenie trwałych i odpornych na zużycie. Pewnym minusem jest widoczne okablowanie przy kierownicy – kable biegnące od komputera pokładowego są mocno wyeksponowane, co może nieco psuć estetykę, ale nie wpływa na funkcjonalność.

ENGWE EP-2 Pro dostępny jest w kilku wariantach kolorystycznych, co pozwala na wybór wersji najlepiej odpowiadającej preferencjom estetycznym. Sam wygląd, jak to często bywa, jest kwestią gustu, ale każdy powinien znaleźć kolor odpowiadający jego preferencjom. Wyjątkowo solidna konstrukcja ramy i staranne wykonanie to cechy, które zdecydowanie wyróżniają ten model, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego konkurencyjną cenę. Rower ten wytrzymuje maksymalne obciążenie wynoszące 150 kg, co czyni go odpowiednim dla większości użytkowników.

Silnik i tryby jazdy – Pełna kontrola nad mocą

ENGWE EP-2 Pro wyposażono w tylny napęd z silnikiem o mocy 750 W oraz imponującym momentem obrotowym wynoszącym 80 Nm, który umożliwia dynamiczne ruszanie i sprawne pokonywanie wzniesień. Silnik ten to prawdziwa gratka dla miłośników szybkiej jazdy, jednak w niektórych krajach, jak Niemcy, jego moc przekraczająca standardowe limity może sprawiać problemy z legalnością użytkowania na drogach publicznych. Przed rozpoczęciem jazdy warto więc sprawdzić lokalne przepisy dotyczące maksymalnej mocy silników w rowerach elektrycznych.

ENGWE EP-2 Pro oferuje trzy tryby jazdy, które dostosowują pracę silnika do potrzeb użytkownika:

1. Tryb pedałowania – Tradycyjna jazda, w której rower napędzany jest wyłącznie siłą nóg. Tryb ten sprawdzi się, gdy chcemy przejechać dłuższą trasę bez wsparcia silnika, oszczędzając baterię.

2. Tryb wspomagania pedału (PAS) – Silnik wspomaga pedałowanie, co odciąża użytkownika i ułatwia pokonywanie dłuższych dystansów. W ENGWE EP-2 Pro dostępne jest pięć poziomów wsparcia, które pozwalają na dostosowanie intensywności wspomagania do preferencji i warunków na drodze.

3. Tryb przepustnicy – Rower może być napędzany wyłącznie za pomocą manetki gazu na kierownicy, bez potrzeby pedałowania. Jest to wygodne rozwiązanie w warunkach miejskich, gdy chcemy przemieszczać się szybko i bez wysiłku. Warto dodać, że manetka gazu ma funkcję tempomatu – wystarczy przytrzymać ją przez 8 sekund, aby rower utrzymywał stałą prędkość.

Tryby jazdy są proste w obsłudze, a użytkownik może łatwo przełączać się między nimi, co czyni ENGWE EP-2 Pro wszechstronnym rowerem elektrycznym, sprawdzającym się zarówno w mieście, jak i w terenie.

Bateria i zasięg – Sprawdź, jak daleko zajedziesz

ENGWE EP-2 Pro wyposażony jest w baterię o pojemności 614,4 Wh (48V, 12,8 Ah), co zapewnia solidny zasięg. W trybie wspomagania pedału rower może przejechać nawet do 60 km, natomiast w trybie przepustnicy zasięg spada do około 35 km. W praktyce jednak rzeczywisty zasięg zależy od stylu jazdy, wagi użytkownika oraz warunków terenowych. Przy płaskiej nawierzchni i łagodnej jeździe rower może przejechać więcej, ale jazda pod górę lub przy dużym obciążeniu skraca dystans, jaki można pokonać na jednym ładowaniu.

Bateria jest umieszczona w ramie, co chroni ją przed czynnikami atmosferycznymi i zapewnia lepszy rozkład masy. Dodatkowo bateria zabezpieczona jest zamkiem, który pełni funkcję zapłonu i zabezpieczenia przed kradzieżą. Kluczyk jednak musi być na stałe włożony podczas jazdy, co może być niewygodne – zwłaszcza że zamek znajduje się w trudniej dostępnej pozycji pod ramą. Producent zaleca wyjmowanie baterii do ładowania, choć można ją ładować również bezpośrednio w rowerze. Naładowanie baterii od zera trwa około 6 godzin.

Opony, zawieszenie i komfort jazdy – Bezproblemowa jazda po każdym terenie

ENGWE EP-2 Pro wyposażony jest w grube opony o wymiarach 20 x 4 cale, typowe dla rowerów typu fatbike. Szerokie opony zapewniają doskonałą przyczepność oraz amortyzację, co sprawia, że rower radzi sobie równie dobrze na asfalcie, jak i na bardziej wymagających nawierzchniach, takich jak piasek, żwir czy błoto. Zredukowane ciśnienie w opon

ach dodatkowo zwiększa komfort jazdy, skutecznie tłumiąc wstrząsy.

Rower posiada przedni amortyzator, który poprawia wygodę podczas jazdy po nierównych nawierzchniach. Zawieszenie można zablokować, co jest przydatne podczas jazdy po płaskim terenie lub przy większych prędkościach. Wygodne siodełko z centralnym wycięciem zapewnia komfort nawet podczas długich tras, co sprawia, że ENGWE EP-2 Pro jest odpowiedni nie tylko na krótkie przejażdżki miejskie, ale i na dłuższe wyprawy.

Hamulce i bezpieczeństwo – Solidne zatrzymanie w każdych warunkach

Bezpieczeństwo podczas jazdy zapewniają mechaniczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, które działają skutecznie nawet przy wyższych prędkościach. Co istotne, hamulec tylni wyposażony jest w światło stopu LED, które włącza się automatycznie podczas hamowania, informując innych uczestników ruchu o naszej intencji zatrzymania się. Dodatkowo ENGWE EP-2 Pro posiada mocny reflektor LED na przednim kole, co zapewnia dobrą widoczność podczas jazdy po zmroku.

Komputer pokładowy i interfejs użytkownika – Intuicyjna obsługa i wygoda

W ENGWE EP-2 Pro zastosowano komputer pokładowy Yolin YL80C, który jest czytelny nawet w nocy dzięki podświetleniu. Na wyświetlaczu znajdują się informacje o prędkości, poziomie naładowania baterii, pokonanym dystansie oraz aktualnie wybranym poziomie wspomagania pedału (PAS). Obsługa komputera jest prosta – po lewej stronie kierownicy znajduje się dzwonek oraz przyciski do sterowania, co umożliwia łatwą zmianę trybu bez konieczności przerywania jazdy.

Podsumowanie – Czy warto kupić ENGWE EP-2 Pro?

ENGWE EP-2 Pro to wszechstronny rower elektryczny typu fatbike, który sprawdzi się zarówno w terenie, jak i w miejskich warunkach. Mocny silnik, pojemna bateria i szerokie opony zapewniają przyjemność z jazdy oraz pełen komfort, a składana konstrukcja umożliwia wygodne przechowywanie i transport. Chociaż istnieją pewne wady, takie jak widoczne okablowanie czy konieczność stałego używania kluczyka do baterii, EP-2 Pro to solidna propozycja dla osób szukających e-roweru o dużych możliwościach i atrakcyjnej cenie.

 

Zalety i wady ENGWE EP-2 Pro

PlusyMinusy
Mocny silnik 750 WWidoczne okablowanie przy kierownicy
Składana, kompaktowa konstrukcjaNiewygodny zamek baterii z koniecznością używania klucza
Wszechstronne tryby jazdyBrak blokady w pozycji złożonej
Doskonała przyczepność dzięki grubym oponom 20 x 4 cale
Pojemna, wyjmowana bateria o długim zasięgu
Intuicyjny komputer pokładowy LCD

Loading