Urządzenia marki Apple cechuje dobra jakość i niska awaryjność. Jednak jak w przypadku każdego użytkowanego na co dzień sprzętu i w nich może pojawić się usterka. Jak wybrać serwis, który odpowiednio zajmie się iPhonem, MacBookiem czy innym modelem cenionej marki, jakie naprawy są najczęściej zlecane?
Drobny serwis iPhone – wymiany elementów eksploatacyjnych
Telefony, z których wielu użytkowników korzysta od lat, mogą w naturalny sposób ulegać zużyciu. Niektóre ich elementy z uwagi na specyfikę psują się szybciej. Biorąc za przykład popularny model iPhone 7, mowa tu na przykład o:
- złączu ładowania,
- mikrofonie,
- głośniku,
- przycisku.
Naprawa taka jak wymiana gniazda ładowania iPhone 7 wymaga rozebrania urządzenia i wlutowania nowego elementu. Ważne, aby był on odpowiedniej jakości, by nie narażać się na ponowny serwis w niedługim czasie. Dlatego tak ważny jest wybór fachowców, którzy mają dostęp do części o pewnym pochodzeniu i jakości. Podobnie wymiana głośnika iPhone 7 decyduje o podstawowej funkcjonalności urządzenia, podobnie jak mikrofon. Dlatego konieczne jest zadbanie o jak najlepsze warunki naprawy – wybór dobrego serwisu.
Naprawy MacBooków – co jest ważne przy wyborze serwisu?
Serwisy obsługujące komputery marki Apple, w tym właśnie MacBooki powinien cechować pełen profesjonalizm. To sprzęt najczęściej używany do pracy, kluczowa jest jego niezawodność. Jeśli chodzi o elementy eksploatacyjne, to przede wszystkim klawiatura i bateria MacBook Pro mogą po czasie wymagać wymiany. I ponownie, jedynie dobrej klasy części zamienne gwarantują skuteczną naprawę na długo.
Jak wygląda naprawa innych urządzeń Apple?
Asortyment produktów z logiem jabłuszka wykracza daleko poza jedynie iPhone i MacBook. Dobry serwis Apple niejednokrotnie zapewnia wsparcie dla różnych urządzeń, a nawet akcesoriów tej marki. Sposób wykonywania napraw może różnić się w zależności od wielu czynników. Ważne jest, aby oddawać sprzęt do miejsc specjalizujących się w naprawach Apple, dysponujących odpowiednim zapleczem technicznym oraz doświadczeniem pracowników.
Nowy sprzęt czy serwis – jak podjąć decyzję?
Niesprawne czy uszkodzone urządzenie Apple wiąże często się z pytaniem, czy lepiej oddać je do serwisu, czy raczej wymienić już na nowe. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi, natomiast w większości przypadków warto skorzystać z opcji diagnostyki i wyceny ewentualnej naprawy w profesjonalnym serwisie. Bardzo często jest ona bezpłatna i pozwala na podjęcie własnych decyzji co do dalszych losów sprzętu.